Tiara Benelux B.V.
Aziëlaan 8A
7681 NC Vroomshoop
KvK handelsregister: 61495409
BTW nummer: NL854366635B01
Openingstijden
365 dagen per jaar geopend
Op werkdagen bereikbaar tussen 9.00 - 16.30 uur.
Mail
info@tiarabenelux.nl
Telefoon
+31 085-0470339
BESTELLEN
Krijg ik een orderbevestiging?
Ja, u krijgt binnen enkele minuten na aankoop een orderbevestiging per mail.
Kan ik een order wijzigen?
Ja, het is mogelijk om een order te wijzigen. Hiervoor kunt u telefonisch of per e-mail contact met ons opnemen. Wanneer u een bestelling wilt annuleren of juist iets toe wilt voegen aan uw bestelling, dan sturen wij een betalingslink of retourbetaling toe. Dit geldt alleen indien de producten nog niet zijn verzonden.
Wat moet ik doen als ik mijn order heb geplaatst, maar nog geen orderbevestiging heb gekregen?
Het kan af en toe voorkomen dat de orderbevestiging in de spam mailbox terecht komt. Hiervoor checkt u ‘ongewenste berichten’. De orderbevestiging na een paar uur nog niet ontvangen? Neem dan telefonisch of per mail contact met ons op.
Als ik een tweede bestelling plaats op dezelfde dag, betaal ik dan twee keer verzendkosten?
Als uw order nog niet verstuurd is, dan betaalt u maar één keer verzendkosten. Wij raden uw aan om even contact met ons op te nemen als u iets bij wilt bestellen.
Kan ik een order annuleren?
U kunt alleen een order annuleren mits de producten nog niet zijn verzonden. Wanneer dit wel het geval is, dan zijn de retourkosten voor de klant.
Wat moet ik doen als de order niet klopt?
Neem contact met ons op als uw order niet klopt. Hierbij kunt u denken aan incompleet of onjuist geleverd. Vermeld hierbij het bestelnummer en (eventueel) missende onderdeel.
BETALEN
Hoe kan ik betalen?
U kunt bij ons online betalen via iDEAL, in 3 delen met Klarna en vooraf betalen.
Kan ik pinnen als ik de order ophaal?
Ja, u kunt pinnen en contant betalen bij ons.
Is betalen bij aflevering een optie?
Nee, betalen bij aflevering is niet mogelijk.
Zijn de prijzen inclusief of exclusief BTW?
Alle genoemde prijzen op onze website zijn inclusief 21% BTW.
Hoe ontvang ik de factuur?
Wanneer u iets bij ons besteld, krijgt u de factuur standaard per mail toegestuurd. Wilt u liever een papieren versie ontvangen? Dan vragen wij u om contact met ons op te nemen. De factuur kan een paar dagen na levering volgen. Voor grotere bedrijven kunnen we de factuur versturen via E-facturatie.
LEVERTIJD, VERZENDKOSTEN EN BETALEN
Wij doen erg ons best om de bestelling zo snel mogelijk bij u af te leveren, in de meeste gevallen is dit al binnen 1-5 werkdagen te verrichten. Mochten wij om wat voor reden dan ook deze levertijd niet halen, dan brengen wij u hier natuurlijk zo spoedig mogelijk van op de hoogte.
De verzendkosten
De producten op de website zijn exclusief verzendkosten. Producten die in Nederland worden afgeleverd, worden verzonden via PostNL. Dit kost € 7,50 tot een maximum van € 150,00.
Voor België en Duitsland berekenen wij verzendkosten van € 15,00 tot een maximum van € 150,00. Wanneer u een bestelling plaatst van meer dan € 150,00, dan wordt u bestelling gratis verzonden.
Waarom rekenen we altijd verzendkosten?
Om de productprijs laag te houden, verwerken we geen verzendkosten in de prijzen. Wanneer u een bestelling toevoegt aan uw winkelmandje, worden de verzendkosten hier ook automatisch bij berekend.
De levering van kleine pakketten verloopt via de postbode of pakketbezorging van verschillende pakketdiensten. Over het algemeen zal de aflevering de eerstvolgende werkdag tussen 09:00 uur en 18:00 uur plaatsvinden. Helaas kunnen wij dit niet garanderen. Indien het een pakketdienst betreft, ontvangt u in de loop van de middag een track and trace code.
De levering van grote pakketten zoals partytenten gaan via UPS en/of DPD. Zodra het pakket in ontvangst is genomen, ontvangt u een bevestiging van ontvangst met een leveringsdatum. Op de dag van levering ontvangt u uiterlijk om 09:00 uur een tijdsindicatie.
Betaling
Er zijn op onze website diverse mogelijkheden om te betalen. U kunt bij ons betalen via: iDEAL, in 3 delen met Klarna (0% rente en zonder BKR-registratie) en overboeking.
Wanneer u gebruik maakt van internetbankieren, dan kunt u bij ons gemakkelijk afrekenen binnen de vertrouwde betaalomgeving van uw eigen bank. Eventuele betaalkosten worden in het afrekenproces vermeld.
Met Klarna in 3 delen betaalt u in 3 gelijke delen. Op de afrekenpagina kiest u voor de betaaloptie 'Klarna betaal in 3 delen' en u betaalt het eerste deel, zodra uw bestelling is verstuurd. Voor het 2e en het 3e deel krijgt u automatisch een overzichtelijke betaalschema toegestuurd.
Kiest u voor één van de betaalmogelijkheden om vooraf te betalen, dan dient 100% van de koopprijs te worden betaald.
Betalen bij ophalen
U kunt er ook voor kiezen om het product pas te betalen wanneer u het ophaalt. Alleen dan vragen we wel om een aanbetaling te doen van 20%. U kunt zowel contant als met de pin bij ons betalen. Voor het afhalen van uw bestelling is het wel noodzakelijk om een afspraak te maken.
RETOURINFORMATIE EN HERROEPINGSRECHT
Algemeen
Het kan gebeuren dat u niet helemaal tevreden bent met je bestelling. Dat is jammer, maar het kan helaas gebeuren. Hieronder leest u of het mogelijk is om uw bestelling te retourneren.
U hebt als consument bij bepaalde producten het recht om binnen 14 dagen zonder opgave van reden de overeenkomst te herroepen. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag dat uw het product ontvangen hebt.
Hoe kunt u het herroepingsrecht uitoefenen?
Er zijn meerdere manieren om de overeenkomst te herroepen. Het makkelijkste en voordeligste is om van onze eigen retourmogelijkheden gebruik te maken. Om het herroepingsrecht uit te oefenen dient u ons op de hoogte te stellen van uw beslissing om de overeenkomst te herroepen (bijvoorbeeld per post of per e-mail). U kunt hiervoor gebruikmaken van het bijgevoegde formulier bij de bestelling, die u ook hier kunt downloaden.
U kunt het modelformulier voor herroeping of een andere duidelijk geformuleerde verklaring ook digitaal invullen en per mail sturen naar info@tiarabenelux.nl. Als u van deze mogelijkheid gebruik maakt, dan sturen wij u zo snel mogelijk per e-mail een ontvangstbevestiging van deze herroeping.
Onze contactgegevens zijn:
Tiara Benelux B.V.
Azielaan 8A
7681 NC Vroomshoop
E-mail: info@tiarabenelux.nl
Telefoonnummer: +31 085-0470339
Bovenstaand adres is ook het adres waar het artikel naar teruggestuurd dient te worden.
Om de herroepingstermijn van 14 dagen na te leven, is het voldoende om voordat de herroepingstermijn is verstreken dit aan ons mede te delen.
Nadat u ons hebt medegedeeld dat u de overeenkomst wilt herroepen, dient u de producten zo snel mogelijk, maar in ieder geval niet later dan 14 dagen na deze mededeling, aan ons terug te sturen. U bent in ieder geval op tijd als u de producten terugstuurt voordat de bedenktijd van 14 dagen is verstreken.
Gevolgen en kosten van herroeping
Als u de overeenkomst herroept, ontvangt u alle betalingen die u tot op dat moment hebt gedaan, inclusief leveringskosten, binnen 30 dagen, nadat wij op de hoogte zijn van uw beslissing de overeenkomst te herroepen, van ons terug. De kosten voor het terugsturen van het product draagt u als consument. Als u heeft gekozen voor een levering die duurder was dan onze goedkoopste manier van verzenden, dan ontvangt u deze extra kosten niet terug.
Let op: er bestaat een mogelijkheid dat wij minder uitbetalen dan het aankoopbedrag door waardevermindering van producten. Wij kunnen het terug te betalen bedrag verminderen met de waardevermindering van de producten bij gebruik dat verder gaat dan nodig om de aard, de kenmerken en de werking van de producten vast te stellen. Dit is bijvoorbeeld het geval wanneer de geretourneerde producten onvolledig worden geretourneerd, niet in de originele verpakkingen, krassen, deuken, scheuren of andere vormen van schade door verdergaand gebruik hebben.
GARANTIE
Voor alle producten die u als consument bij ons koopt, geldt wettelijke garantie. Dit betekent dat een product in goede staat moet verkeren en bij normaal gebruik naar behoren dient te functioneren. Dit hangt wel af van de aard van het product.
Het kan gebeuren dat een bestelling kapot gaat of beschadigd raakt tijdens transport of dat het product niet aan uw wensen voldoet. Voor het goed functioneren en de optimale levensduur van onze producten is het van belang om de producten en onderdelen met kennis van zaken op de juiste wijze te gebruiken.
Naast de wettelijke garantie geldt voor bepaalde producten een fabrieksgarantie. Een fabrieksgarantie kan bestaan uit een extra garantie die wordt gegeven door de fabrikant of leverancier van het product. Indien dit het geval is, vind je dit terug in de documentatie bij het product.
Natuurlijk geldt de garantie alleen op artikelen als er sprake is van een gegronde klacht. De klacht is bijvoorbeeld ongegrond als deze is veroorzaakt door:
- Opzettelijke beschadiging
- Verkeerd gebruik of nalatigheid (inclusief beschadigingen door het niet volgen van wasvoorschriften)
- Gebrekkig onderhoud
- Water-, val en/of stootschade
- Normale slijtage
KLACHTEN
Algemeen
Wij doen ons uiterste best om onze producten en diensten goed af te leveren. Helaas kan het voorkomen dat een product niet in orde blijkt te zijn en wij begrijpen hoe vervelend dat kan zijn.
Heeft u een klacht? Wanneer u een klacht heeft, is het verstandig om dit zo snel mogelijk aan ons door te geven. Dit ontvangen wij het liefst zo duidelijk en volledig mogelijk. U kunt onder meer gebruik maken van ons contactformulier of een e-mail sturen naar info@tiarabenelux.nl. Als een klacht een langere verwerkingstijd vraagt, wordt er binnen 2 werkdagen geantwoord met een bericht van ontvangst en een verwachting wanneer u een uitgebreider antwoord kunt verwachten.
Artikelklacht melden
Het kan zijn dat u het gebrek pas na de bedenktijd van 14 dagen ontdekt, waardoor het buiten de termijn van het herroepingsrecht valt (indien dit voor het betreffende product geldt). Mocht dit gebeuren, dan stellen wij het op prijs dat u zo spoedig mogelijk contact met ons opneemt via info@tiarabenelux.nl met daarbij (indien mogelijk) foto’s van het product en het gebrek. Wij zullen altijd zo snel mogelijk op zoek gaan naar een passende oplossing.
Wij stellen het zeer op prijs dat u het ordernummer van uw bestelling in het bericht vermeld. Dit versneld de afhandeling.
INFO EN ADVIES
Waarom zitten er waterdruppels op het plafond en aan de zijkanten binnenin mijn tent?
Geen zorgen, dit is voorkomen normaal en betekent niet gelijk dat de tent lekt! Temperatuurschommelingen en vocht in de lucht kunnen dauw en condensatie binnen en buiten de tent veroorzaken.
Hoe vervoer ik een partytent?
Bij alle soorten partytenten adviseren wij om een aanhanger mee te nemen.
Kunnen we de producten komen bekijken?
Helaas staan er bij ons geen partytenten of andere producten uitgestald, maar de onderdelen kunt u wel bij ons komen bekijken.
Kan de tent het hele jaar blijven staan?
De Astreea Igloo kan het hele jaar buiten blijven staan, mits deze door middel van de bevestiging beugels goed bevestigd zijn en hierdoor goed is vastgezet. Wij kunnen echter geen garantie op stormschade geven.
Zijn alle onderdelen los verkrijgbaar?
Ja, alle onderdelen zijn los te verkrijgen bij ons. De meeste onderdelen zijn te vinden op onze website, maar wanneer het onderdeel dat u zoekt niet op de website te vinden is, raden wij u aan om contact met ons op te nemen.
BEZORGEN EN RETOURNEREN
Wat zijn de verzendkosten?
De verzendkosten variëren per artikel. Wanneer u een artikel koopt van maximaal € 150,00 dan berekenen wij verzendkosten. Zo betaalt u voor verzending naar Nederland € 7,50 en wanneer u naar België of Duitsland verstuurt, zijn deze kosten € 15,00. Deze kosten worden automatisch toegevoegd in de winkelwagen. Heeft u een artikel gekocht van meer dan € 150,00? Dan zijn de verzendkosten gratis.
In welke landen leveren jullie?
Tiara Benelux is gevestigd in Nederland, maar levert aan heel Europa. Via de webshop kan er gekozen worden naar welk land u uw bestelling wilt versturen.
Wat moet ik doen als mijn bestelling niet compleet is geleverd?
Wanneer uw bestelling incompleet is geleverd, dan vragen wij u graag telefonisch of per mail contact met ons op te nemen.
Wat moet ik doen als mijn bestelling beschadigd is geleverd?
Wanneer uw bestelling beschadigd is geleverd, dan vragen wij u graag telefonisch of per mail contact met ons op te nemen.
Moet er worden getekend bij aflevering?
Ja, een handtekening is (in de meeste gevallen) vereist. Voor de grotere artikelen die per pallet worden vervoerd, moet sowieso getekend worden.
Wie bezorgt mijn order?
Bestellingen met een klein formaat worden bezorgd door PostNL. Partytenten en andere grotere artikelen worden bezorgd door DPD of UPS.
Wat is de levertijd van mijn bestelling?
Bij elk product die wij verkopen staat de levertijd op de webshop aangegeven. Deze levertijd is een nauwkeurige indicatie, maar kan in sommige gevallen overschreden worden. De producten die we op voorraad hebben, kunnen geleverd worden binnen 1-5 werkdagen. Aan deze levertijden kunnen geen rechten ontleend worden. Wilt u een exacte levertijd, naam dan telefonisch of per mail contact met ons op.
Kan ik de bestelling volgen?
Bij artikelen die worden verzonden via PostNL ontvangt u een track and trace code zodra PostNL het pakket van ons ontvangt. Bij alle andere artikelen die per Vrachtvervoer verzonden worden, ontvangt u op de dag van levering voor 09:00 uur een tijdsindicatie met een tijdvak van 2 uur.
Kan ik de bezorgdatum kiezen?
Het is niet bij alle artikelen mogelijk om een bezorgdatum te kiezen. U kunt wel contact met ons opnemen om een afleverdag af te stemmen.